Подршка Тимовима за заштиту деце/ученика од насиља
– транспарентно не против насиља
|
|
Време
реализације
|
9
– 10. 2. 2013.
|
Компетенције и приоритети
|
K3 - за подршку
развоју личности
-
Коришћење техника позитивног
дисциплиновања ученика без коришћења страха као мотивације
-
Избегавање деструктивне критике,
исмевања и сарказма у кохнтакту са ученицима
|
Начин реализације
|
У
учионици
|
Садржај семинара:
Општи циљеви:
Унапређивање компентенција наставника
за подршку развоју личности ученика у превенцији насиља
Специфични циљеви:
Оспособљавање чланова Тима за
препознавање облика насиља, реаговање на насиље, израда плана заштите,
планирање превентивних активности и праћење ефеката
Садржај и активности:
1 Закон о основама система образовања
и васпитања.
2. Посебни протокол.
3.Оквирни акциони план.
4. Примена Правилника о протоколу
поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање –
повезивање свих докумената.
5. Појам насиља, злостављања и
занемаривања.
6. Облици и нивои насиља.
7. Планирање превентивних активности у
складу са потребама установа – анализа стања, конципирање програма заштите.
8. Кораци у интервенцији.
9. Процена нивоа ризика.
10. Унутрашња заштитна мрежа.
11. План рада тима за заштиту од
насиља.
12. Вођење евиденције – начин вођења,
праћење и извештавање.
13. Спољашња заштитна мрежа.
14. План заштите –конципирање и
праћење ефеката.
|
Мишљење о семинару:
|
Водитељи: Мирјана Златановић и Милица Ђорђевић
|
- Због
пораста насиља у школама овај семинар је био веома потребан и користан,
- Дефинисани
појам и врсте насиља,
- Упознала
сам се корацима за поступање у интервенцији и покушају сузбијања насиља,
- Научила
да направим план заштите и водим евиденцију свих случајева насиља.
|
Нема коментара:
Постави коментар