Cilj seminara je podizanje stručnih
kompetencija nastavnika i učenika u procesu podučavanja i učenja. Podizanje
kvaliteta nastave uz primenu multimedijalnih sredstava što treba da dovede do
aktivnijeg učešća učenika u vaspitno-obrazovnom procesu. Veliki problem u nastavi
je pasivna pozicija učenika u školi a veliki izazov je to promeniti i staviti
učenika u aktivnu poziciju. Multimedija kao alat ima tu snagu samo je treba
dobro osmisliti i upotrebiti na pravi način. Naravno prvo treba ovladati
alatima za rad sa multimedijom. Zatim dobro koncipirati zadatke i materijale
za učenike i nastavnike, a onda ih i produkovati.
Sadržaji seminara
"Multimedija kao pokretač aktivnog učenja"
Definisanje
pojmova: aktivno učenje i multimedija sa polaznicima seminara. Odabir teme za
rad i analiza aktivnosti učenika i nastavnika pri obradi teme. Karakteristike
kvalitetnog obrazovnog softvera. Karakteristike obrazovnog softvera
namenjenog nastavniku kao podrška predavanju u radu sa celom grupom i
softvera za individualni rad učenika. Primeri dobre prakse. Digitalni izvori
slika (crtanje, skeniranje, preuzimanje sa digitalnog aparata, preuzimanje sa
Interneta)-demonstracija. Izrada plana primene softvera na času. Diskusija o
mogućnostima primene naučenog u nastavi.
Modul 1 razrađuje teme aktivnog
učenja i multimedije, na prvom času i zatim veštine izrade prezentacije u
programu Power Point (šta je Power Point, kreiranje i dizajn prezentacije,
rad sa objektima, vizuelni efekti i animacija, štampanje, priprema za CD i
čas).
Modul 2 razrađuje teme obrazovnog
softvera i multimedije, a zatim izradu audio knjige, video priče, rad sa
videom u Power Point-u, planom primene obrazovnog softvera na času,
postavljanjem prezentacije na Internet.
Oba
modula imaju u poslednjoj nedelji izradu završnog rada, nakon čega se dobija
Uverenje o uspešno završenom seminaru. Aktivnosti učesnika na seminaru "Multimedija kao pokretač aktivnog
učenja"
Aktivnosti
učesnika seminara su: grupni rad, čitanje postavljenih materijala,
pretraživanje Interneta, postavljanje komentara, učestvovanje u diskusiji,
izrada praktičnih radova i testova znanja.
Sve aktivnosti na seminaru su usmerene ka kreiranju multimedijalne
prezentacije i multimedijalnih materijala. Prezentacija i materijali mogu
biti namenjeni nastavniku (kao podrška predavanju) ili učeniku (kao materijal
za učenje). Temu prezentacije i materijala svaki učesnik bira iz svog
nastavnog predmeta ili oblasti i Navedene aktivnosti (testovi, vežbe i
zadaci) se ocenjuju određenim brojem poena, naznačenim uz vežbe i zadatke.
|
Нема коментара:
Постави коментар